torsdag 30 oktober 2008

Allting Gjort

Ja nu har barnen lagt sej för natten. Även Isabelle som sover till 5-6 på morron. Brukar bara lägga henne brevid mej så får hon snutta på mej (har ju mjölk kvar) då somnar hon om några/någon timme till. Så det är skönt. Ibland om man är riktigt trött kan man sova ut o sova länge. Då gör hon de med =)
Ja nu är all tvätt klar o invikt och 1 maskin hänger uppe på torken över karet. De tar jag imorrn. Allting annat är vikt och lagt där de ska. Köket är städat o fint så man mår bra och inte deppad när man kommer upp och vill ha frukost. *lycklig* de bästa är faktiskt när man tar sej i kragen och gör de man egentligen måste. Men ja gillar att få göra saker i min takt med. Även om ja är lat vissa dagar i streck o bara låter de ligga. Fn tiden är ju bara för mej att städa laga mat osv. Ja tycker inte om när de blir så. Därför tar jag "ledigt" ibland. Men jag fixar det ialf. Även om ja vill vara den duktiga mamman o alltid ha saker att göra. Men snacka om att "bränna" ut sej totalt då. Man kan inte ALLTID ha saker att göra. Man kan låta de ligga med. Ingen ska väl komma hem till mej o säga vad ja ska o inte ska. Vill folk komma över får dom ta mitt hem som ja har det. Visst. Självklart fixar ja o donar så gott de går. Men på vissa ställen har de sett ut som när vi flyttade in. För de är mycket att göra, mycket att slänga. O de finns inte tid där o där..O de kommer saker emellan ibland..Så vi försöker ialf. Men de ska bli klart innan ja fyller år o bjuder till "kalas" heheh

Nu är de min lugna ensammna stund... (!?) vad ska jag hitta på? Ska INTE lägga mej sent ikväll. Senast 11 ska ja ligga i sängen. Fan lägger mej efer tolv varenda jävla kväll. Inte undra på att man är trött. Men sover ja för mycket eller alltså 8 timmars sömn, då är ja ialf trött. Men sover ja basra typ 2-3 timmar då är ja pigg. Men de är väl bara kroppen som säger de fast det egentligen är tvärtom..Hmm jaja...

Ska nog ta mej något att äta. Föresten med tanke på mat. Gjorde kyckling med egen curry och ris till de. Det vart jätte gott faktiskt. Och Essa käkade upp allting. (de är inte så vanligt) hon är ju ingen matmänniska direkt..hihi

Men nu ska ja göra mitt. Tar väl en skål flingor eller en skål glass..???

Godnatt puss&kram

Inga kommentarer: