onsdag 5 november 2008

Efterkontroll a´la P-piller nu

Yes...Nu har jag varit på en efterkontroll..(dom tyckte de va sent när ja ringde igår) men vad gör det? 8-10 veckor tror ja hon sa att man brukar rekomendera kvinnor att gå efter en förlossning.Men jag menar man vill ju inte gå för snabbt heller. För de behövs ju en stund inna man tittar för fort. Men ja fick själv välja om ja vill ha gyn undersökning..(!?) ja menar eftersom ja kom lite "senare" så vart detta samtal ett preventilmedels samtal?? huh..ööhh ok..Så om ja hade gått dit 1vecka tidigare så va de undersöknig mm.?? Nä men skärp er. MEn ialf ja fick göra gravtest för att se att ja inte blivit gravid under 3mån nu utan skydd o oskyddat sex. För att kunna ha P-piller. De va ju negativt..:/ nä men vi ska säkert ha bara 1 till barn. Men de får bli när ja pluggat upp mina betyg o börjat jobba. Sen ska ju Patric o ja köpa villa någonstans utanför Sthlm.

Ja men ja fick ju P-piller (Cerasette "minipiller" för att ja ammar eller ja jag gör ju de ibland för att ge tröst o sen på morronen...
Så ja ska börja imorrn vid 8 tiden eller tidigare. (jobbigt bara om man sover, behöva gå upp för en tablett *haha*)

Bröt min jäkla nagel (tummen) gjorde skiit ont. Skulle ta upp en näve blöjor o så slant mina fingrar från blöjorna. Och de sved till eller hur man säger sen va det en spricka i den. Så ja "slet" bort den. Kan ju inte ha trasiga naglar när ja har Belle..

Men nu ska ja gå o vila ögonen. För ja ska gå o hämta Essa o hämta paket på Hydro.

Puss o Kram

Emma

Inga kommentarer: